Tuesday, July 17, 2012

Study? Cukup Cukup Sudah

tanggal 13 haribulan Julai 2012. hari Jumaat.

berakhirlah perjalanan aku sebagai seorang student civil engineering Universiti Teknologi Mara Shah Alam. hari tu hari last untuk final exam batch matrix, paper Water Resource, course code ECW 541. jawab pon macam nak tak nak je, iya lah kan, paper last of the last orang kata. kalau next sem ada lagi, itu lain cerita lah. 

jam 5.45 petang, bila pengawas peperiksaan lelaki cina ntah sapa nama tu buat announcement, "okay, time up. please put down your pen.", rasa macam nak menjerit je dalam exam hall tuh. kalau dulu time SPM memang ramai ramai bakar mercun baling kat pengawas dalam exam hall tu. tapi skang mana boleh, behave la sikit. time tu macam macam feel ada. campur campur. 30% happy and balance lagi 70% tu aku sedih. sedih dia kali ni lain macam. lain gila. jiwa kosong, macam lagu Najwa Latif tu. kosong, kosong, ko...song~ haha sori sket, aku bukan Ultras Najwa okay. bukan apa, start dari masa tu tanggungjawab untuk jadi student tu dah habis. macam tak caya pon ada. mungkin korang pon pernah rasa macam ni atau mungkin akan mengalaminya sendiri.

short entry kali ni just nak share apa yang aku feel time tu je. kenapa sekarang baru nak cerita? sebab baru sekarang dapat feel lonely selepas seorang demi seorang housemate aku dah balik kampung memasing. biasa pukul 3-4 pagi camni ada je Helmi tu tengah main game DOTA kat laptop sebelah katil tu. kusyuk dengan rokok Winston kat mulut. sekarang, kemas pulak katil tu aku tengok. takde bersepah macam hari hari biasa.

lepas ni dah bukan lagi seorang student, dah decide taknak sambung master dalam masa terdekat ni. insyaAllah ada rezeki masa depan mungkin akan sambung study semula, mungkin. biarlah merasa fasa baru dalam hidup. karier sebagai civil engineer baru nak bermula. kat mana ada rezeki, kat situ lah aku mulakan. fighting!

SH : kepada member member yang dah habis study, selamat bekerja aku ucapkan. aku doakan korang semua berjaya dalam apa saja yang korang ceburi nanti. doakan aku berjaya di dunia dan juga akhirat. orait!


1 comment:

vendoline said...

libry ke tu...
hurmm bestnye dah hbis.hehekalau lepas spm mmg mcm org giler terpekik terlolong