Friday, July 27, 2012

Week 1. You Know What I Did At Home


Assalamualaikum! entry kali ni lebih kepada luahan emosi. so, abaikan je apebende yang aku merepek ni. jangan nak nangis-nangis pulak baca. taboh kang

tengah-tengah malam yang boring ni, sambil-sambil tengok match bola Olympic, aku rasa bosan. itu pun kira okay la ada bola, kalau tak lagi lah. actually dah seminggu aku berada kat rumah famili, status masih lagi penganggur. coz memang takde plan pun nak start kerja time puasa ni. kepada member-member yang dah dapat kerja, yang tengah apply kerja, yang tengah attend interview, yang busy hantar resume tu, aku wish good luck lah. so far aku sendiri pun takde rezeki lagi pasal kerja ni. rasa cuak n nerves nak kerja pun ada jugak coz rasa macam ilmu tak cukup lagi, dulu time study pun main-main. yang study dalam kelas tu pun bukan ingat sangat dah. study untuk exam, dah abis exam, abis lah lupa semua.

seminggu kat rumah. aku semakin stabil. stabil dari segi kesihatan, dari segi kewangan, dari segi...segala segi lah. yang paling penting dari segi kestabilan emosi. haha siyes tak tipu, masa aku mula-mula sampai rumah tu, rasa macam rindu semacam je kat life aku kat shah alam tu. semua benda lah aku rindu. rumah, budak rumah, isi rumah, tempat makan, tempat karok, tempat futsal, tempat shisha, semua lah senang cerita. masa drive balik rumah 3 jam tu pun aku bawak slow jek, tengok puas-puas pemandangan tepi jalan n highway shah alam.

seminggu kat rumah. feel rindu tu still ada tapi dah tak kritikal macam 2, 3 hari pertama aku kat sini la. time pegi bazaar ramadhan, nampak kuih batik, teringat kat panjang. tu kuih fevret dia tuh. kalau gi bazaar ramadhan ke, pasar malam ke, ada je kuih tu confirm dia rembat. petang tadi, jalan-jalan lagi, ternampak awek ada lesung pipit, teringat kan wan penang. alahai, sweetnye gua nih! kahkah =p malam tadi, selepas tarawikh, bapak aku ajak ngeteh kat warung. order char kuey teaw. teringat pulak Iskandarates, tempat lepak sambil layan shisha aku, akmal, pizi dan zarip. tapi char kuey teaw sini tak berapa best lah, x sedap macam kat sana. sana pure mami penang yang masak, sini tak tahu lah pure dari mana, letak perfume ambi pure agaknya. hakhak sambil ngeteh, bapak aku berasap dengan Dunhill beliau. time ni aku teringat kat helmi coz dalam rumah sewa aku memang dia sorang je yang berasap. tapi bukan Dunhill, dia Winston. itu time kaya, time sengkek, rokok apa pon dia sebat. lepas ngeteh tu, tengah drive, nampak pulak court futsal kat tepi jalan. ada lah 3, 4 team main. peh, time ni memang jiwa sentimental kejap, teringat kat SNSD FC. dalam hati "ah, tak power pon, tunggu la gua bawak team SNSD gua. heh!". tak semena-mena, aku teringat pekikan nik selaku captain team futsal aku, "weh, awal! awal! passing awal!". kahkah nik ni, kalau main futsal, kalau tak sound aku memang tak sah. tapi dah 4 tahun main sama-sama, so aku tak kisah pun. biasa la, itu dalam game je. kat rumah ni pulak, semua tidur awal. ini mengingatkan aku pada que. tak KL betul beliau ni, baru pukul berapa, malam masih muda, dah tidur. tapi okay jugak sebab que biasanya orang yang paling awal bangun untuk kejut kitorang budak rumah solat subuh. Itu lah budak rumah aku. sekarang hanya kenangan semua tu. mungkin entry lepas ni aku ceritakan pulak pasal member-member aku yang lain. mungkin. ya mungkin. nanti aku postkan sekali gambar mereka. so, jaga-jaga ...gambar beliau mungkin akan menganggu tidur anda serta mengundang mimpi ngeri. kehkeh

Seminggu kat rumah. hari-hari aku ulang benda sama je. bangun sahur sama-sama famili. hantar adik aku gi sekolah. ambik dia balik sekolah. tolong masak-masak kat dapur. berbuka sama-sama famili. tarawikh. online. boring. tinggal kat area baru ni amat mencabar sebab tak ada kawan. rasanya kalau famili aku stay lagi kat muar, rasanya okay kot. member sekolah pun ramai kat sana. sekarang, kat segamat ni, haeh...tak tahu lah nak pegi mana. jiran sebelah rumah pun tak sempat nak kenal lagi. harap-harap bila dah kerja nanti dapatlah aku cari member untuk buat team futsal balik. dah lama tak menyepak bola, gian jugak kaki ni rasanya. ahhhhh



SH : hoi, reunion bila? 


1 comment:

vendoline said...

ala 3 jam je..boleh dtg anytime.hehehe