Saturday, July 16, 2011

10 sebab kenapa layan game Arsenal-Malaysia


masih lagi dalam mood mari bercerita tentang bola. sorry sangat2 kepada sesape yg x minat bola tu. bukan apa, alang2 Malaysia tgh hot skang ni, menjadi idaman kalbu untuk top-team2 EPL nak buat friendly match, sebab tu rasenye x salah nak cite pasal bola utk sehari dua ni.

  • 13 Julai 2011 - lawan ARSENAL
  • 16 Julai 2011 - lawan LIVERPOOL
  • 21 Julai 2011 - lawan CHELSEA
tengok, betapa banyaknya team nak lawan team negara kita ni. biar la sekadar friendly pon, yang penting dua2 pihak dapat untung. biar pun bola sepak dah sebati dengan hidup aku, tapi aku xde la fanatik sangat sampai semua match aku nak g tengok live kt Stadium Nasional Bukit Jalil tu. gile ke ape? banyak duit? kalau bapak aku tu adik beradik ngan Putera William, bukan setakat tiket VVIP aku sponsor korang, siap dengan tauke2 tiket tu pun aku boley kasi kalu nak.so, padan dengan taraf student aku ni, aku pilih game Arsenal jek. last year dah tengok Manchester United main, so tahun ni layan Arsenal la pulak. Liverpool mmg aku anti, poyo jek. x abes2 nk ungkit dengan piala zaman2 nenek moyang diorang dulu tu. Chelsea? alah, ade duit, boley laa joli sakan...kalu xde Abramovich, jgn harap la nak up.okey2, kembali kpd tajuk entry kali ni. kenapa mesti tengok game Arsenal ni ek? ni pendapat aku la...

10. kenape x layan Liverpool o Chelsea? sebab yg simple. aku kipasusamati Manchester United n aku menyampah dengan Liverpool n Chelsea. Arsenal?? ok la sket dr 2 team tu..


9. sebab dah lame diorang x dtg sini. dulu zaman2 Mokhtar Dahari thn 1975 pun ade gak friendly, Malaysia menang 2-0. pastu last skali friendly tahun 1999 diorang plak menang 2-0. tp itu zaman dulu, zaman2 Azman Adnan, Khairul Azman sume. budak2 skang sempat kenal ke diorang tu?? maybe la...so, maybe ni last diorang dtg sini. next time? maybe time tu aku lg sibuk buat anak dr aku layan bola kt stadium =p


8. sebab jersey Arsenal. awal2 lg aku da beli jersey home coz semangat nk g tgk live. jersey thn ni agak cun sket coz sempena anniversary yg ke-125 kelab Arsenal ni. x kesah ori ke x ori, janji jersey tu bley pakai. ala, kalo jersey ori Inter Milan pun made in Bangladesh, rasenye lebih kurang jek kalu beli jersey kt Rantau Panjang. oversea jugak. harge pon x demand sangat. sehelai jersey ori dah same harge mcm 8 jersey kt uptown. so? lu pikir la sendri... kalu korang pkai spender mahal2 pon, xde nye orang nk interview korang tanye brape harga spender korang tu... dalam ramai2 yg tgk game kt Stadium Bkt Jalil tu, brape kerat sangat laa yg sanggup beli jersey ori kn...elleh!


7. sebab Arsenal team macho-man. setuju?? Van Persie, Ramsey, Nasri, Fabregas , Arshavin, Ryo Miyaichi, Szczesny, Chamakh, Vela, Walcott, Wilshere, fuhh....tp.... Sagna, Song, Eboue, Traore...rrrr =p


6. sebab awek2 hot Arsenal kt stadium! haha  ^_^




5. sebab CESC FABREGAS atau nama dalam surat beranak die Francesc Fabregas i Soler. playmaker yg genius. handsome plak tu. ok, dia antara idola bola sepak aku selain Beckham n CR, abis cite. tp sayang gile, xde jodoh nak jumpa live depan mata. disebabkan injured n gosip2 dia dah nak gerak Barcelona, so die x join trip g Malaysia ni...huh!







4. sebab timing. memang cun sangat la diorang buat time bulan 7 ni. sebabnya time ni tengah cuti sem. pastu aku nye latihan industri (LI) pun baru je abis. bulan 7 jgk belum start nya bulan puasa, so snang la nk melantak puas2 kt dalam n kt luar stadium. kalu buat bulan puasa, xkan nk ponteng tarawikh plak? game dah le ngam2 pkl 8.45 mlm. so, 12 n 13 Julai 2011, mmg aku free sangat2, tenkiu ye!

3. sebab harga tiket. tengok live kt sini paling koman pun kne klua RM58, nk lagi macho, beli la tiket VIP, RM388 je. nk tengok Arsenal live kt Stadium Emirates diorang kt sne nuh? agak2 duit biasiswa PTPTN xpun JPA korang dah xtaw nk buat ape, boleh la spend tgk bola kt sne. dgr cte utk season 2010/2011, tiket utk 1 seat Arsenal paling mahal kt EPL iaitu £1,825 je n paling murah ialah kt Wigan iaitu £295. utk season 2011/2012 nnt diorang up lg 6.5%. so, convert duit Malaysia, pandai2 la korang kira...dun wurry, sempat lagi nk menabung singgit sehari, cukup je nnt, korang gerak la Emirates..


2. sebab member aku kipasusamati Arsenal. kalu xde Akmal Persie, kompem aku x g tengok. beli tiket sendiri, drive kete sorang2 dr Shah Alam ke Stadium Nasional Bukit Jalil, tengok bola senyap2, sorak n melompat sorang2 bile ade yg score?? memang X r...


1. sebab ni ARSENAL la weh! ni bukan team Pelita Jaya FC dr Indonesia, bukan Gombak United FC dr Singapore, bukan Pohang Steelers dr Korea, malah bukan Al-Wahda dr liga Arab.tp ni sebab ARSENAL dr EPL. 


SH : pape pun, dalam DNA aku tetap ade Manchester United!


klik sini utk entry : ARSENAL TOUR - DAY 1
klik sini utk entry : ARSENAL TOUR - DAY 2
klik sini utk entry : ARSENAL TOUR - DAY 3

No comments: