Monday, December 26, 2011

Diari Konklusi-ku 2011 Part 1

2011 dah nak melabuhkan tirainya lagi beberapa hari. rasa macam cepat sangat masa berlalu. lepas ni dah tahun 2012. personally bagi aku tahun 2011 ni rasanya tahun yang agak okay. kenangan memang banyak. sebagai student universiti, memang aku akui la life aku banyak dipengaruhi oleh member2 rapat yang hidup hari2 dengan aku. diorang lagi kenal aku compare dengan kau, kau dan kau. family tu memang la, dah nama pun family, itu special case. so, jangan la judge aku kalau setakat nampak aku kat facebook jek, tapi xtaw aku macam mana orangnya dalam life sebenar. facebook cumalah alam maya yang aku boleh post macam2, twitter pon sama, macam2 aku luahkan apa yang aku rasa. tapi sebenarnya aku banyak guna 'double-meaning'. so, jangan la percaya sangat dengan ayat2 aku tu. tulis camtu, tapi sebenarnya maksud dia camni.

2011 tahun yang busy. dah abis part 6 pastu sambung part 7. dah jadi budak final year ni memang standard lah kalau busy. xtually tahap busy ni start pada suku terakhir tahun ni. so, 3 suku pertama tu xde la busy mana.
kalau nak diceritakan aktiviti2 sepanjang tahun 2011, memang la sampai raya haji pun x habis. so, konklusi ni just highlight certain2 je, x semua. mmm, mana nak mula? entah la. ikut la mana2 pun yang aku ingat dulu. dimulakan dengan gambar ni...


sebesar posternya, begitu jugaklah besar calonnya. ini poster Nabil. time ni tengah Pilihan Raya untuk MPP setiap fakulti, so beliau pun join jadi salah sorang calon. sebagai member2 kelas dan jugak member terdekat, standard la kitorang semua tolong promote dia ni. pengalaman tolong dia dalam memanifestokan diri ni memang 'best' coz kitorang x cukup tidur tolong tampal poster keliling fac sampai 2-3 pagi. kalau x cukup lagi, kena fotostat pulak. xpe bil, kitorang berkhidmat untuk kau okay! personally la, aku rasa dia ni ada bagus nya jugak, yang kurang bagus tu xyah la nak cerita kat sini kan, x baik. confident pun ada walaupun kadang2 dia sendiri pun xtaw dia cakap apa. leadership ada pastu dia ni berani berdiri menyuarakan pendapat. so, kalau ada lecturer tanya soalan tapi semua senyap, memang time ni lah kita memerlukan Nabil. biar jawab salah janji dia dah tolong kitorang jawab soalan lecturer tu. dia ni semangat lebih, selalu stay kat fac. kalau bab bercakap mahupun speaking, dia nya pungpangpungpang tu memang power. sebab tu orang yang vote dia rasa cam best je dia ni. english dia memang tip top, so kalau exam tu pasal explain2 ni, memang selamba dia goreng. kalau bab kira2 tu standard la, aku sendiri pun kantoi... and finally, kau menang jugak bil, congrates! ^^v


ini time aku lepak kat Putrajaya tengok belon udara panas. Presint berapa aku x ingat. syok oh coz aku memang jakun x pernah tengok benda ni live depan mata. ni first time. tapi xde la jakun sampai nangis2 minta diorang turun ambil aku kat bawah ni. besar jugak benda ni kalau tengok live. macam2 jenis ada, ada yang kepala Darth Vader, ada yang macam jumbo jet, macam2 colour. ada yang kepala kucing cam dalam cerita Pokemon tu! okay, yang tu aku tipu. ^^v






okay, yang ni special bagi aku. bagi peminat wrestling, peluang dapat pegang belt wrestling secara live tu memang sangat2 best. mana x nya, mahal kot sebiji benda tu, boleh cecah ribu2 ringgit, bukan ribu rupiah. lagi 1 benda ni mana ada jual kat shopping2 complex, uptown downtown, semuanya online dari oversea. hari ni aku join event gathering fan2 wrestling dalam facebook bertempat di Mid Valley Megamall. xtually ni first time punya gathering. so far okay la, ramai jugak yang turun, berkongsi minat sesama. event ni just untuk suka2 je, tapi suka2 pun bukan free, bayar oh... tapi xpa, bukan selalu. dapat makan2, ambil2 gambar ramai2 pastu dapat main game tembak2 ngan laser kat Galactic Laser, memang syok. berbaloi la. memang puas dapat main laser ni, rasa macam main Counter Strike secara live. game ni pun first time try. not bad...oh ya, event ni berlangsung pada bulan April sempena dengan event WrestleMania XXVII yang berlangsung keesokkan harinya. untuk full album photo, boleh refer kat album facebook aku k! =)







korang ada family angkat? xde? haa, aku ada. ini semua sebab join event SPORA anjuran fakulti. event ni berlangsung kat Kijal, Terengganu selama 3 hari 2 malam. kat sana setiap orang secara partner akan dapat family angkat masing2 dan aku punya partner ialah Akmal. disebabkan aku boleh speaking Terengganu, so xda lah rasa janggal sangat bila dapat family baru kat sini. event ni best coz kitorang semua dapat join macam2 aktiviti. antaranya gotong-royong bersihkan kampung. group aku ditugaskan untuk pasang atap baru kat rumah sorang nenek ni. mentang2 kitorang belajar civil engineering, nenek ni ingat kitorang dah expert nak renovate rumah dia. selamat la ada sorang brader tu yang tolong kitorang pasang2 sampai siap. sorry la nek, dalam BS kitorang x ajar cara nak design atap pakai zinc asbestos. sorry juga kami patahkan atap nenek hari tu. ni semua sebab Zharif! so, nek suruh dia la ganti balik. haha =p

selain tu, ada aktiviti korban lembu, masak2, makan2 sampai kenyang. pastu ada jugak hari dimana kitorang join sebuah sekolah dan jadi facilitator untuk budak2 asrama. x sangka ada juga bakat aku jadi cikgu, lead budak2 ni! hehe tapi xpa lah, aku x minat jadi tukang mengajar. kang ajaran sesat semua budak2 ni karang. kat sini juga kitorang ade site visit kat kilang apa nama entah, lupa. coz time tu dah last2 minit punya aktiviti, ngantuk, so x ambil port sangat. segar balik bila kitorang singgah zoo. syok apa, ada burung...burung...burung... haa, Akmal suka main dengan beruk kat sana! =p

berbalik kepada family angkat, yang kat dalam gambar last tu la mak angkat dan adik angkat aku dan Akmal. xtually ada lagi family member yang lain tapi x sempat datang coz ada hal. terima kasih banyak2 aku ucapkan coz sudi jaga makan minum kami secara percuma selama 3 hari kat rumah. siap dapat hadiah lagi tu. hoho thanx!

SH : cukup la dulu, nanti jap lagi aku sambung 
Diari Konklusi-ku 2011 Part 2 pula okay! =)

No comments: